Biggest-Reality-Hidden-Behind-UK-Post-Study-Work-Visa هزینه های زندگی در انگلستان

 

هزینه های زندگی در انگلستان

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به کلیه هزینه های زندگی در انگلستان، اقتصاد کشور انگلستان، هزینه های حمل و تقل در کشور انگلستان، همچنین هزینه های بهداشت و درمان در کشور انگلستان و هزینه های خوراک و خرید روزانه و مصرفی در انگلستان، در ادامه مطلب همراه  ما باشید.

کشور انگلستان و قسمتی از بریتانیای کبیر پادشاهی متحد که از چهار بخش تشکیل‌شده است. سه بخش آن کشورهای انگلستان، اسکاتلند، ولز و بخش چهارم آن ایرلند شمالی است که در جزیره ایرلند قرار دارد.کشور انگلستان در قاره‌ی اروپا واقع‌شده است که از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم‌مرز است و مهم‌ترین و عمده‌ترین جزء تشکیل‌دهنده‌ی کشور بریتانیا است.مساحت کشور انگلستان دویست و چهل‌وسه هزار و ششصد و ده هزار کیلومتر است.پایتخت کشور انگلستان شهر بزرگ لندن است.بیش از ۵۴ میلیون نفر در این کشور زندگی می‌کنند.

مهاجرت به انگلستان همواره جزء اولویت های افراد برای مهاجرت است . شرایط بسیار عالی جهت تحصیل در انگلستان در بهترین دانشگاه های جهان، کار در یکی از برترین کشور های جهان افراد را علاقه مند به مهاجرت به انگلستان میکند. اما با همه این موارد افراد متقاضی مهاجرت به انگلستان باید اطلاعاتی کافی و جامع و همچنین دقیق در رابطه با شرایط مهاجرت به انگلستان، هزینه های زندگی و تحصیل و کار و همچنین اطلاعاتی در زمینه  شهرهای انگلستان داشته باشند. برای متقاضیان مهاجرت به انگلستان قطعا  یکی از بزرگترین دغدغه های موجود، هزینه زندگی در انگلستان و بررسی میزان هزینه های کلی است. با توجه به اینکه این کشور یکی از فوق العاده ترین کشورهای دنیا برای کار، تحصیل و زندگی است تعداد متقاضیان مهاجرت به این کشور نیز بسیار زیاد است اما هزینه های زندگی در انگلستان نیز بسیار بالاست. متوسط هزینه زندگی در انگلیس مانند دیگر مناطق جهان، تابع عوامل مختلفی همچون سبک زندگی، منطقه محل زندگی و تعداد افراد خانواده است. هزینه زندگی در انگلستان نسبت به تفکیک شهرهای بزرگ و کوچک متغیر است.

 

اقتصاد انگلستان

انگلستان کشوری توسعه یافته است و نخستین کشور صنعتی به شمار میرود که در سده های 19 و 20 ابر قدرتی بی رقیب در بین کشورهای بین المللی بوده است.انگلستان دهمین کشور در تولید ناخالص با حدود 3 تریلیون دلار در سال 2014 بود. کشور انگلستان توانست با حمایت از صنایع و تولیدات داخلی بعد از انقلاب صنعتی اقتصاد خود را در بین بهترین اقتصاد های دنیا و جزء قدرت های اول صنعتی در جهان معرفی کند. همچنین اقتصاد کشور انگلستان تحت تاثیر مواردی است که بسیار فعال هستند مانند: کشاورزی و تولیدات حاصل از آن، گردشگری، صنایع و تولیدات نفت و گاز و..

شرایط اقتصادی و بازار کار در انگلستان بسیار ایده آل است و افراد در سال 2022 هفتگی 1480£ (پوند) درآمد دارند که نسبت به سال 2020 به میزان 2.9% افزایش داشته است

 

 

هزینه های زندگی در انگلستان

 بخش عمده درآمد افراد در انگلیس صرف پرداخت اجاره مسکن (29.1 درصد)، حمل و نقل (13 درصد) و خرید های فروشگاهی (27.1 درصد) می شود، به عبارت دیگر، بیش از نیمی از درآمد افراد صرف این موارد می شود. به صورت میانگین هزینه های اجاره مسکن در مرکز شهر در انگلستان البته با توجه به شهر و محل انتخابی شما متغیر است اما چیزی حدود 1000 تا 1600 پوند است. اجاره یک آپارتمان در حومه های یک شهر مبلغی حدود 1200 پوند برای هر ماه اجاره همراه است. و همچنین اجاره یک آپارتمان مجهز در مراکز شهرهای انگلستان بین 1300 تا 2200 پوند است، در ادامه نیز برای مثال اگر شما یک آپارتمان سه خوابه واقع در مراکز شهر های انگلستان اجاره کنید به طور میانگین و حدودی اجاره آن 3000 پوند به بالا است. که البته همه این هزینه با توجه به شرایط متغیر هستند و این مبالغ به صورت حدودی ذکر شده اند.

 

 

 هزینه های حمل و نقل در انگلستان

برای مثال افرادی که در شهر لندن انگلستان زندگی میکنند، گرچه لندن دارای گران ترین شبکه حمل و نقل در جهان است اما هزینه آن هم به نسبت بالا است. شهر لندن بهترین سیستم حمل و نقل در انگلستان را به خود اختصاص داده است. رفت و آمد با oyster که جزء وسایل حمل و نقل عمومی در لندن است هزینه 1.50 پوند برای کرایه یک کارت oyster card  برای اتوبوس و برای حمل و نقل در زیر زمین 2.40 پوند را به همراه دارد. همچنین در برخی از مناطق کشور انگلستان اتوبوس تنها وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی است و هزینه آن چیزی حدود 1.20 پوند است. نرخ کرایه تاکسی در انگلستان حدود 3 پوند است.

 

 

هزینه های بهداشت و درمان در انگلستان

انگلستان دارای سیستم بهداشتی می باشد که به عنوان یکی از بهترین های جهان شناخته می شود.  سیستم خدمات درمانی ملی (National Health System) انگلیس، خدمات درمانی و بهداشتی را به صورت رایگان به ساکنین این کشور ارائه می دهد. همه افراد در انگلیس از خدمات درمانی ابتدایی مانند درمان های اضطراری و گرفتن مشاوره از پزشک به صورت رایگان برخوردار می شوند. بیمه خدمات درمانی در انگلیس اجباری است و افراد در هنگام ورود به این کشور باید تحت پوشش بیمه درمانی باشند؛ به عبارت دیگر بدون داشتن بیمه خدمات درمانی، اقامت در انگلیس امکان پذیر نیست. مبلغ پرداختی برای برخورداری از بیمه خدمات درمانی، تابع وضعیت سلامت افراد و مواردی که  تحت پوشش بیمه قرار می گیرند، است.

 

 

هزینه های خوراک در انگلستان

به طور متوسط هزینه ​​یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت 15£ (پوند) می باشد. معمولا هزینه تهیه وعده های غذایی در کشورهای انگلستان و آمریکا نزدیک به هم هستند. اگر شما بخواهید یک وعده غذایی را در یک رستوران در جای خوب شهر و یک جای متوسط تهیه کنید تقریبا هزینه ای حدود 50£ الی 150$ (دلار) برای یک وعده غذایی کامل بایستی در نظر بگیرید.همچنین کشور انگلستان دارای کجکوعه ای از فروشگاه های زنجیره ای است که قیمت های آنها مقرون به صرفه هستند. متوسط خرید هفتگی مواد غذاییی در انگلستان برای دو نفر حدودا 60 پوند در نظر گرفته شده است که البته این مبلغ نیز با توجه به شرایط و افراد متغیر است.

 

 

هزینه های تحصیل در انگلستان

در مورد هزینه های تحصیل باید ذکر کرد که تحصیل فرزندان در انگلستان از سن 5 تا 16 سالگی در مدارس رایگان است.  تحصیل در انگلستان و همچنین تحصیل در دوره لیسانس در انگلستان به صورت رایگان نمی باشد و معمولا با صرف هزینه برای متقاضیان تحصیل در انگلستان و دانشجویان به همراه میباشد. هزینه های تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متقاضیان میتواند تا حدی متفاوت باشد ولی متقاضیان تحصیل در انگلستان میبایستی هزینه متوسط 12 هزار پوند سالیانه را باید برای تحصیل خود در نظر بگیرند.همچنین مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز در انگلستان یک دوره ی یک تا یک و نیم سال است و هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و محل تحصیل متغیر می باشد اما متوسط هزینه ی تحصیل در این مقطع بین 12 تا 20 هزار پوند است.مدت زمان تحصیل در مقطع دکتری نیز در انگلستان یک دوره ی سه ساله است و ارائه ی مدرک زبان آیلتس 7 برای این مقطع لازم است همچنین هزینه ی تحصیل برای این مقطع بالای 20 هزار پوند می باشد.

 

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به انگلستان و اخذ ویزای انگلستان و دریافت اقامت دائم انگلستان نیاز داشتید و همچنین به اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در انگلستان و شهرهای انگلستان میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.