blog-universities-business-school دانشگاه های مادرید اسپانیا

 

دانشگاه های مادرید اسپانیا

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به تحصیل در مادرید کشور اسپانیا و دانشگاه های برتر شهر مادرید اسپانیا و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

شهر مادرید، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا، کلان‌شهری در مرکز این کشور است. این شهر دارای سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته‌ای است که مناطق مختلف این شهر را به هم وصل می‌کند. مهاجران بسیاری از کشورهایی مانند کلمبیا، چین، پرو و رومانی در مادرید زندگی می‌کنند که به همین علت، جوی پویا و پرانرژی در این شهر حاکم است. شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در مادرید برای دانشجویان فراهم آمده که باعث شده این شهر رتبه ۲۷ را در رتبه‌بندی QS برای بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال ۲۰۱۹ کسب کند.

برای ورود به دانشگا‌ه‌های شهر مادرید مثل دیگر شهرهای اسپانیا دانشجویان باید دیپلم دوازده‌سالۀ دبیرستان را دریافت و آزمون ورودی دانشگاه مدنظرشان باعنوان Selectividad را با موفقیت پشت‌سر گذاشته باشند. از حدود 1/6 میلیون نفر دانشجو در دانشگاه‌های اسپانیا، بیش از 200هزار نفرشان دانشجویان بین‌المللی هستند که به‌صورت حضوری و آنلاین در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. گفتنی است که یکی از ویژگی‌های اصلی سیستم آموزشی در دانشگاه‌های شهر مادرید غیرمتمرکزبودن‌شان است؛ بدین‌معنی که صلاحیت برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی برای هرکدام از دانشگا‌ه‌ها به‌صورت مشترک بین اداره کل دولتی یا همان وزارت آموزش‌وپرورش حرفه‌ای و مقام‌های هریک از مناطق خودمختار تقسیم می‌شود. دانشجویان بین‌المللی از این امکان برخوردارند که کلاس‌های انگلیسی‌زبان یا دو زبانه را انتخاب کنند. دوازده دانشگاه در شهر مادرید وجود دارد که درمجموع از حدود 205هزار نفر دانشجو در آن‌ها تحصیل می‌کنند. دانشگاه‌های این شهر در تمام مقاطع تحصیلی از کالج و دیپلم تا کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های گوناگونی را به‌صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌دهند. 

 

تحصیل در مادرید اسپانیا دارای مزایای بسیاری است :

  • تحصیل در مادرید به منزله فرصت بزرگی برای یادگیری هرچه بهتر زبان اسپانیایی است. با وجود اینکه برخی دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مادرید به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند اما از آنجایی‌که زبان رسمی شهر مادرید اسپانیایی است و مردم این شهر به همین زبان صحبت می‌کنند، دانستن زبان اسپانیایی برای زندگی در مادرید و برقراری ارتباط با مردم لازم است. یکی دیگر از مزایای تحصیل در این شهر آن است که دانشجویان می‌توانند با بهره بردن از دوره‌های زبان اسپانیایی، مهارت خود را در این زبان بهبود بخشند.
  • صنعت و نوآوری یکی از دلایل شهرت شهر مادرید است. مادرید یکی از مراکز اقتصادی پیشتاز در اروپا بوده و از این طریق برای دانشجویانی که در این شهر زندگی می‌کنند، فرصت ایجاد ارتباطات و کسب تجربه‌های گوناگون را فراهم می‌کند.
  • دانشگاه های شهر مادرید همواره برای بهبود و پیشرفت اوضاع خود در حال تلاش هستند و دانشجویان با انتخاب این شهر می‌توانند از تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی بهره ببرند. این شهر همچنین دارای دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی است.
  • یکی دیگر از مزایای انتخاب شهر مادرید برای تحصیل و زندگی آن است که آب و هوای این شهر بسیار مناسب بوده و دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه‌های باکیفیت، می‌توانند اوقات فراغت خود را با قدم زدن در پارک‌ها و فضاهای باز این شهر سپری کنند.

 

 

دانشگاه کامپلونتس مادرید

 

یکی از دانشگاه‌‌های شهر مادرید دانشگاه کامپونتس (Complutense University of Madrid) است که در سال 1508 تأسیس شد و به‌اختصار UCM نیز نامیده می‌شود. دانشگاه کامپلونتس، دانشگاهی غیرانتفاعی و تأییدشدۀ وزارت علوم اسپانیاست که بیش از 45هزار نفر دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. هزینۀ تحصیل در دانشگاه کامپلونتس مادرید برای دانشجویان بین‌المللی مقاطع تحصیلی مختلف 750 تا 1،800 یورو در سال تخمین زده شده که باتوجه‌به رشتۀ تحصیلی متغیر است. دانشجویان این دانشگاه از امکاناتی همچون کتابخانه، زمین‌های ورزشی، انتقال به دانشگاه‌های کشورهای دیگر و خدمات درمانی برخوردارند. دانشگاه کامپلونتس مادرید رشته‌های متنوعی در زمینه‌های مهندسی، علوم انسانی، علوم فناوری و علوم پایه ارائه می‌دهد.

 

 

دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید

 

در فهرست دانشگاه‌های شهر مادرید، نام دانشگاه فنی مادرید ( Technical University of Madrid) نیز به‌چشم می‌خورد. این دانشگاه غیرانتفاعی که در سال 1971 فعالیتش را آغاز کرد، نام اختصاری‌اش UPM است و هم‌اکنون پردیس‌های در شهرهای ختافه و پوزوئلو و آلکوبنداس دارد. دانشگاه فنی مادرید حدود 28هزار نفر دانشجو در رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و علوم فناوری میزبانی می‌کند و دانشجویانش بین 750 تا 1،800 یورو در سال شهریه باید بپردازند. این دانشگاه امکان تحصیل آنلاین را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است و دانشجویان باتوجه‌به رشته و مقطع تحصیلی‌شان برای شرکت در این دوره‌ها باید اقدام کنند.

 

 

دانشگاه مستقل مادرید

 

دانشگاه مستقل مادرید (Autonomous University of Madrid) که بانام اختصاری UAM شناخته می‌شود، یکی دیگر از دانشگاه‌های شهر مادرید است که در سال 1968 بنیان نهاده و در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر دنیا جایگاه 372 را از آن خود کرده است. این دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و شهریۀ سالانه‌اش 750 تا 1،800 یورو تخمین‌ زده می‌شود. دانشجویان باتحصیل در دانشگاه مستقل مادرید از امکاناتی همچون کتابخانۀ عمومی و تخصصی، خوابگاه، سالن‌های ورزشی و تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای دیگر برخوردار خواهند شد. دانشکده‌های دانشگاه مستقل مادرید عبارت‌اند از: دانشکدۀ فلسفه و هنرهای آزاد، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم اقتصاد و مدیریت کسب‌وکار، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ روانشناسی، مدرسۀ مهندسی و دانشکدۀ تربیت و آموزش مدرس.

 

 

 

دانشگاه کومیلیاس مادرید

 

دانشگاه کومیلیاس (Comillas University) یکی دیگر از دانشگاه‌های شهر مادرید است که رشته‌های مهندسی و علوم پایه و علوم انسانی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. این دانشگاه در سال 1890 تأسیس شد و یکی از دانشگاه‌های قدیمی اسپانیا به‌حساب می‌آید. درحال‌حاضر، بیش از ده‌هزار نفر دانشجو در دانشگاه کومیلیاس تحصیل می‌کنند و از امکاناتی همچون کتابخانه و کمک‌هزینه‌های تحصیلی بهره‌ می‌برند. نکتۀ مهم دیگر اینکه دانشگاه مذکور با مراکزی همچون انجمن دانشگاهی اروپایی و فدراسیون بین‌المللی دانشگاه‌های کاتالویک (FICU) و انجمن اروپایی آموزش بین‌المللی همکاری می‌کند. دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ الهیات، دانشکدۀ قوانین دینی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و انسانی، مدرسۀ فنی و مهندسی و مدرسۀ پرستاری ازجمله دانشکده‌ها و مدرسه‌های دانشگاه کومیلیاس به‌شمار می‌روند.

 

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در دانشگاه های شهر مادرید و کشور اسپانیا و همچنین اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و تحصیل در بهترین دانشگاه های شهر مادرید نیازمند هستید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.