image_1060006698 برترین شهرهای برزیل

 

برترین شهرهای برزیل

معرفی کشور برزیل، آب و هوای برزیل، اقتصاد برزیل، برترین شهرهای برزیل، ريودوژانيرو، سائوپائولو، برازيليا و بلوهوريزونته از برترین و مشهورترین شهرها در برزیل هستند که در این مطلب به آنها اشاره شده است. در ادامه مطلب با عنوان برترین شهرهای برزیل همراه ما باشید.

برای مهاجرت به خارج از کشور در رده اول شما موظف هستید مقصد خود یعنی کشور و شهر مقصد خود را مشخص نمایید. برای انجام این پروسه نیازمند اطلاعاتی هستید که در این راه به شما کمک کنند. در درجه اول شما به اطلاعاتی در خصوص کشور مقصد و برترین شهرهای آن نیاز دارید. شما باید شرایط زندگی و تحصیل و حتی کار را در کشور و شهر انتخابی خود بررسی کنید.در این مقاله قصد داریم تعدادی از برترین شهرهای کشور برزیل را به شما معرفی کنیم و اطلاعتی را در اختیار شما قراردهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

 

برزیل

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

 

آب و هوای برزیل

تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون به‌وجود آمده‌اند. با این حال برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور دیده می‌شود این مناطق به صورت واقعی فصل خشک ندارد و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه‌است.

 

اقتصاد برزیل

برزیل با در اختیار داشتن بخش‌های گسترده و توسعه یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از سایر کشورهای آمریکای لاتین است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده‌است. برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است. مهم‌ترین صادرات برزیل را هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایل نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی تشکیل داده‌است.مجموع صادرات برزیل در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲۵ میلیون دلار و واردات آن حدود ۱۷۷ میلیون دلار بوده‌است.

 

برترین شهر های برزیل

  • ريودوژانيرو
  • سائوپائولو
  • برازيليا
  • بلوهوريزونته

 

 

ريودوژانيرو

ريودوژانيرو يا مختصرا ريو ، شهری با سواحل آزاد و مردمان شاد ، تفريحات دريايی ، و فوتبال شناخته و شهرت جهانی دارد؛ اين شهر موقعيتی منحصربه فرد را تشکيل داده و سه بندر بزرگی که اين شهر را احاطه کرده است و يکی از عجايب هفتگانه جهان را از آن خود کرده است، ريو با 7 ميليون نفر جمعيت ، يکی از شهرهای مهم و پرطرفدار در سفر به برزیل است و مراکز تجاری اصلی برزيل و يکی از پرجاذبه ترين مقاصد گردشگری برزیل نیز بشمار می رود. این شهر دارای قدمت 450 ساله بوده و بیست و ششمین شهر بزرگ دنیا و شانزدهمین شهر بزرگ آمریکا می باشد. این شهر توریستی در کنار سواحل اقیانوس اطلس و کوه هایی پوشیده از جنگل قرار گرفته است و دارای چشم انداز طبیعی و بکری است.

 

 

سائوپائولو

شهر سائوپائولو یکی از شهرهای مهم کشور برزیل است که نه تنها بزرگترین شهر در برزیل است، بلکه با توجه به جمعیت آن  یکی از بزرگترین شهرها در جهان می باشد. این شهر در جنوب شرقی برزیل قرار دارد، و به خاطر آسمان خراش ها، هنر در آشپزی و فرهنگ قوی شناخته شده است. اگرچه شهر سائوپائولو برای جنگل های انبوهش شناخته شده است اما دارای پارک های عمومی بسیار و همچنین بخش هایی از جنگل اقیانوس آرام می باشد. شهر سائوپائولو مرکز اصلی مالی و صنعتی آمریکا جنوبی محسوب می شود شهر سائوپائولو در فاصله کوتاهی از اقیانوس اطلس و در فلات ارتفاعات برزیل جای گرفته است. این شهر در کشور برزیل از اولین شهرهایی بود که از رونق محصول قهوه بهره مند شد به صورتی که در قرن 19 میلادی به مرکز تجارت قهوه تبدیل شد. رونق قهوه باعث جذب مهاجران خارجی پس از سال 1860 میلادی بود.

 

برازيليا

شهر برازیلیا یکی از شهرهای مهم کشور برزیل می باشد که در در ارتفاعات برزیل قرار دارد و در سال 1960 میلادی به عنوان پایتخت برزیل انتخاب شد. رئیس جمهور سابق برزیل دستور داده بود که این شهر طوری توسعه یابد که به عنوان شهر آرمانی به آن اشاره شود. زیرساخت های مدرن شهر برازیلیا، به شکل یک هواپیما که در آن هریک از بخش ها در خدمت مناطق مختلفی مانند دولت، تجارت، مسکن و فرهنگ هستند، طراحی شده است.مقر دولتی کشور برزیل شهر برازیلیا است که به عنوان پایتخت کشور برزیل نیز شناخته می شود. این شهر دارای مناطق و مناظر دیدنی زیادی است، که می توان به آمفی تئاتر ملی، کلیسا جامع متروپلیتانیا، باغ گیاه شناسی و پارک ملی برازیلیا اشاره کرد. طرح کلی این شهر به مانند هواپیما مسافربری است، شهر برازیلیا از موقعیت منحصر به فردی برخوردار است و 3 شاخه دولت فدرال (ریاست جمهوری، کنگره و دیوان عالی) در این شهر جای گرفته است و همچنین 14 سفارتخانه خارجی در این شهر قرار دارند.

 

بلوهوريزونته

شهر بلوهوريزونته سومين شهر کشور برزيل با حدود 5 ميليون نفر جمعیت است که در ايالت ميناس گرايس قرار دارد؛ همچنين اين شهر، ششمين شهر برزيل و سومين شهر از نظر تراکم شهری بشمار می رود ، بلوهوريزونته در سال 1701 میلادی تاسيس شد و در 12 دسامبر سال 1897 ميلادی به عنوان يکی از شهرهای برزيل معرفی گردید ، اين منطقه در قرون گذشته سرزمين مورد علاقه جستجوگران طلا نیز بوده است؛ معماری اين شهر تلفيقی از بناهای کلاسيک و مدرن می باشد و برخی بناها در اين شهر الهام گرفته از شهر واشنگتن است و چندين پارک بزرگ در اطراف بلوهوريزونته واقع شده که پوشش گياهی گسترده و تنوع حيوانات از ديگر شاخصه های آن است ، اين شهر در فاصله 3 کيلومتری دريا قرار دارد؛ آب و هوای شهر بلوهوريزونته در هر فصلی متفاوت است ، اين شهر پاييزی بارانی و زمستان های سرد و خشک و تابستان های گرمی دارد.

 

 

در پایان مطلب نیز اگر به اطلاعات بیشتری در خصوص شرایط زندگی در برزیل، مهاجرت به برزیل  و هر کشور دیگری و اخذ ویزا و اقامت کشور مقصد نیازمند بودید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.