Best_student_city_wikigeram بهترین شهرهای دانشجویی جهان

 

بهترین شهرهای دانشجویی جهان

بهترین شهرهای دانشجویی در جهان، تحصیل در بهترین شهرهای دانشجویی جهان، لندن، ملبورن، ونکوور و ... از جمله مطالبی هستند که در این مطلب به انها اشاره شده است. در ادامه همراه ما باشید.

دانشجویان متقاضی تحصیل در کشورهای خارجی برای انتخاب شهر و کشور مناسب نیازمند این هستند که اطلاعاتی دقیق در خصوص کشور و شهر انتخابی خود داشته باشند. در این مطلب قصد داریم بهترین شهر های دانشجویی جهان ا به شما معرفی کنیم.

منظور از این محبوبیت، شهرهایی هستند که بیشترین تسهیلات و امکانات رفاهی را برای دانشجویان بین المللی دارند و هزینه های زندگی و تحصیل به نسبت در آنجا کمتر است. چنین شهرهایی از استاندارد آموزشی بالایی برخوردار هستند و همچنین برترین دانشگاه های جهان در آنجا استقرار دارند. لازم به ذکر است دانشجویانی که در این شهرها فارغ التحصیل می شوند از شانس بسیار بالایی برای اشتغال در حوزه تخصصی مربوط به رشته ی تحصیلی خود  برخوردار هستند. 

سازمان QS هرساله لیستی از شهرهای دوستدار دانشجو را بر اساس فاکتورهای مختلفی که بیان کردیم ارائه کرده و بهترین شهرها را برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی معرفی می‌کند. در ادامه میپردازیم به معرفی این شهرهای برتر در جهان. همراه ما باشید.

 

1-لندن، انگلستان

2-توکیو، ژاپن

3-ملبورن، استرالیا

4-مونیخ، آلمان

5-برلین، آلمان

6-مونترال، کانادا

7-پاریس، فرانسه

8-زوریخ، سوئیس

9-سیدنی، استرالیا

10-هنگ کنگ، منطقه خودمختار چین

10-سئول، کره جنوبی

11-تورنتو، کانادا

12-بوستون، آمریکا

13-وین، اتریش

14-ادینبرا، اسکاتلند

15-ونکوور، کانادا

16-تایپه، تایوان

17-کیوتو، اوساکا، ژاپن

18-نیویورک، آمریکا

19-سنگاپور، سنگاپور

20-بارسلونا، اسپانیا

 در ادامه این مطلب درباره ی یکسری از این شهر ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم.همراه ما باشید .

 

لندن- انگلستان

تحصیل در انگلستان یعنی تحصیل در کشوری که یکی از برترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد. سیستم آموزش عالی انگلستان از بهترین نظام‌های آموزشی جهان به شمار می‌رود و همواره در رده‌بندی‌های جهانی موفق به کسب جایگاه‌های بسیار خوبی شده‌است. دانشگاه‌های انگلستان در رده‌بندی جهانی کیو‌اس (QS) در سال 2021، موفقیت‌های زیر را کسب کردند: کسب 4 مقام برتر در بین 10 دانشگاه برتر جهان در سال 2021 (دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج، دانشگاه یو سی ال (UCL) و دانشگاه امپریال کالج لندن و به ترتیب رتبه‌های چهارم، هفتم، هشتم و نهم جهان را در سال 2021 کسب کردند.)

 

کیفیت بالای تحصیلی در انگلستان

تضمین کیفیت تحصیلی دانشگاه‌‌های انگلستان در جهان مشهور است. همۀ دانشگاه‌‌ها و کالج‌‌های انگلستان براساس استانداردهای دقیقی اداره می‌شوند که دولت وضع‌ می‌کند، بنابراین می‌توان اطمینان داشت که بهترین خدمات آموزشی، پشتیبانی تحصیلی و منابع در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

 

ونکوور-کانادا

ونکوور از جمله شهرهای کانادا است که از تنوع قومی و زبانی بالایی برخوردار است، به طوری که بر اساس سرشماری، زبان اول ۵۲٪ از ساکنان آن انگلیسی نیست. ونکوور به عنوان یک شهر جهانی بتا طبقه بندی شده است. شهر ونکوور کانادا مرتباً به عنوان یکی از پنج شهر برتر جهان برای زندگی و کیفیت زندگی شناخته شده است و اکونومیست اینتلیجنس یونیت (Economist Intelligence Unit) تایید کرده است که این شهر اولین شهر از شهرهای برتر جهان است که پنج سال متوالی جزء ۱۰ شهر برتر جهان در زمینه رفاه شناخته شده است. تحصیل در کانادا طرفداران بسیاری در میان متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور پیدا کرده است. ونکوور به عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم کانادا، میزبان موسسات آموزشی متعددی شده؛ از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه سایمون فریزر اشاره کرد. کیفیت زندگی و اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این شهر مورد توجه متقاضیان تحصیل در ونکوور قرار گرفته و سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را جذب موسسات آموزشی این شهر می‌کند. کلانشهر ونکوور میزبان 5 دانشگاه دولتی کاناداست که هر یک در رتبه‌های جهانی ارزنده‎ای جای گرفته‌اند. حدود 24 درصد از شمار دانشجویان مشغول به تحصیل در موسسات آموزشی این شهر، دانشجویان بین‌المللی هستند که تعداد آن‌ها به بیش از 13هزار نفر می‌رسد. ونکوور میزبان 5 دانشگاه دولتی با کمپوس‌های متعدد است که همه آن‌ها جزو 40 دانشگاه برتر کانادا بر شمرده می‌شوند.

 

 

بارسلونا-اسپانیا

تعداد زیادی از دانشگاه های اسپانیا وجود دارد که بسیاری از آنها شهرت زیادی در سطح بین المللی دارند و در رتبه بندی های بین المللی حائز رتبه های بالایی هستند. اگرچه اکثر دانشگاه‌های اسپانیا به زبان اسپانیایی تمرکز دارند اما چند سالی است که روند تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی در حال افزایش است.  برخی از برجسته ترین دانشگاه های دولتی در شهرهای مهم اسپانیا عبارتند از دانشگاه بارسلونا، دانشگاه Complutense مادرید و دانشگاه Autónoma مادرید. دانشگاه‌های بارسلونا رتبه‌های برتری را در اسپانیا دارند: دانشگاه بارسلونا( رتبه‌ی ۱۵۶ در دنیا)، دانشگاه خودگردان بارسلونا( رتبه‌ی ۱۹۵ شراکتی در دنیا)، دانشگاه پومپو فبرا( رتبه‌ی ۲۹۶ شراکتی در دنیا) و دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونوا( رتبه‌ی ۲۷۵ دنیا).

 

 

ملبورن-استرالیا

ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا، پر جمعیت ترین شهر این ایالت و دومین شهر پرجمعیت در استرالیا و اقیانوسیه می باشد. امروزه شهر ملبورن به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر، فرهنگ، مد، ورزش، تفریح، جهانگردی، و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی در استرالیا شناخته می شود و در سال ۲۰۱۵ برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست بهترین شهر جهان را برای سکونت به خود اختصاص داده استدر واقع 2 دانشگاه (دانشگاه ملبورن ودانشگاه موناش) از دانشگاه های گروه 8 درملبورن قرار دارند. دانشگاه موناش بزرگترین دانشگاه استرالیا نیز هست. دانشگاه ملبورن دومین دانشگاه قدیمی استرالیا است و در سال 2010 به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا شناخته شد. بر اساس رده بندی تایمز این دانشگاه در رتبه 36ام جهانی قرار دارد. مدارک تحصیلی از مؤسسه های آموزشی در ملبورن در سطح جهانی به رسمیت شناخته شده اند .

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت، مهاجرت تحصیلی، اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف، برترین شهر های دانشجویی، انتخاب بهترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.