hero-sweden-vs-norway مقایسه نروژ و سوئد

 

مقایسه نروژ و سوئد

مقایسه کشور سوئد و نروژ، اقتصاد سوئد، اقتصاد نروژ، تحصیل در نروز، تحصیل در سوئد مزایای تحصیل در سوئد و نروژ و هزینه های زندگی از جمله مواردی هستند که در این مطلب به انها اشاره شده است. در ادامه همراه ما باشید.

 

سوئد:

 سوئد در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است. سوئد جزو سردترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. سوئد در همسایگی نروژ، فنلاند، خلیج بوتنی، دریای بالتیک و دانمارک قرار دارد. مساحت این کشور ۴۵۰.۲۹۵ کیلومتر مربع است که نیمی از این مساحت را جنگل پوشانده است به همین دلیل از نظر زیبایی، بی‌نظیر است. سوئد چهارمین کشور بزرگ در اروپا به‌شمار می‌رود. در سوئد اغلب مردم معتقد به دین مسیحی پروتستان لوتری هستند. زبان رسمی در سوئد ، سوئدی است و سوئد بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. سوئد از کشورهای منحصر به فرد و فوق‌العاده در جهان به‌شمار می‌آید.

 

نروژ:

نروژ یک کشور کوهستانی در شمال قاره اروپا است و مساحت این کشور در حدود ۳۸۵٫۲۰۳ کیلومتر مربع اعلام شده است و بیش از ۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت خام، گاز طبیعی، معدن و آب شیرین است. صنایع پتروشیمی یک چهارم از تولید ناخالص داخلی این کشور را در برگرفته است.
بر پایه فهرست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول کشور نروژ چهارمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است. کشور نروژ به نسبت جمعیت بزرگ ترین تولیدکننده غیر خاورمیانه ه­ای نفت و گاز طبیعی جهان است.

 

اقتصاد سوئد:

اقتصاد سوئد یک اقتصاد پیشرفته و بر حول صادرات از جمله صادرات سنگ آهن، انرژی و چوب می باشد. علاوه بر این سوئد در صنایع ماشین آلات صنعتی، تجهیزات الکترونیکی، فولاد، داروهای شیمیایی، آهن، کالاهای خانگی و جنگلداری متمرکز است. صنعت کشاورزی در سوئد نیز یک صنعت مدرن بوده است. همچنین در صنایع مهندسی، فولاد، معدن دارای بازار جهانی و بسیار قدرتمند می باشد. سوئد همچنین محل شرکت های بزرگی در زمینه فناوری، تکنولوژی و تجهیزات است. سوئد اقتصادی رقابتی دارد. بخش عظیمی از منابع دولت از طریق مالیات بر درآمد نسبتا بالا تأمین می شود. توزیع درآمد در کل جامعه را تضمین می کند. همچنین تقریبا 90% از کل منابع و شرکت ها متعلق به بخش خصوصی هستند. با اقلیت 5% متعلق به دولت و 5% دیگر نیز به عنوان تعاونی مصرف کننده یا تولیدکننده فعالیت می کنند.

 

 

اقتصاد نروژ:

در این کشور، صادرات بخش عمده‌ای از اقتصاد را پوشش می‌دهد؛ صادرات عمده کشور نروژ در زمینه نفت است. کشور نروژ دارای بهترین و مرغوب‌ترین چاه‌های نفت در دنیا است. اقتصاد نروژ یک اقتصاد ترکیبی توسعه‌یافته‌است که برخی بخش‌های آن در مالکیت راهبردی دولت قرار دارد. هرچند اقتصاد نروژ نسبت به چرخه‌های اقتصادی جهان و هیجانات آن واکنش نشان می‌دهد اما از زمان انقلاب صنعتی اقتصاد نروژ همیشه در حال رشد مداوم و مؤثر بوده‌است. اقتصاد کشور نروژ، روز به روز در حال رشد است و از ده سال پیش تا به امروز، سیر نزولی در خصوص اقتصاد کشور نروژ دیده نمی‌شود.

 

تحصیل در سوئد و نروژ:

شرایط تحصیل در سوئد و نروژ تا حدودی یکسان است. در این کشورها فرزندان از سن 6 تا 19 سالگی در مدارس تحصیل میکنند که اجباری است. نروژ و سوئد هر دو کشورهای امن و با استانداردهای بالا در جهان شناخته می شوند. در نروژ همانند آلمان تحصیل رایگان است، اما تحصیل در سوئد رایگان نیست. دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. در مقابل هزینه های زندگی در کشور نروژ در مقایسه با سوئد گرانتر است. با توجه به همسایگی کشورهای نروژ و سوئد، سیستم های آموزشی هر 2 کشور تقریبا مشابه به هم بوده و دانش آموزان از سن 6 سالگی آغاز به تحصیل می نمایند. تحصیل در مقطع ابتدایی در هر 2 کشور تا پایان کلاس نهم اجباری است.

دانشگاه های سوئد از اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار است. با توجه به علاقمندی دانشگاه های این کشور برای جذب دانشجویان بین المللی، تدریس به زبان های انگلیسی و سوئدی ارائه می گردد. در گذشته تحصیل در دانشگاه های سوئد برای تمامی دانشجویان بین المللی رایگان بود. اما پس از افزایش متقاضیان تحصیل در این کشور، هم اکنون تحصیل رایگان تنها شامل دانشجویان محلی سوئد و دانشجویان اتحادیه اروپا می شود. اگر چه تحصیل در سوئد تنها با ارائه مدرک زبان انگلیسی امکان پذیر است. 

دانشگاه های کشور نروژ نیز از اعتبار و کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند. تمامی دانشجویان امکان تحصیل رایگان در نروژ را خواهند داشت. تدریس در دانشگاه های نروژ نیز به زبان های نروژی و انگلیسی ارائه می گردد. یکی از مهمترین شرایط تحصیل در نروژ برای دانشجویان بین المللی برخورداری از مدرک زبان انگلیسی است. اکثر برنامه ها در مقطع کارشناسی به زبان نروژی ارائه می گردد، اما در مقطع کارشناسی ارشد تمامی برنامه ها به زبان انگلیسی است.

 

مزایای تحصیل در سوئد:

  • امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزندان کمتر از 18 سال
  • امکان تحصیل رایگان برای همسر دانشجو پس از گذشت یک ترم از تحصیل متقاضی.
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان دانشجو
  • امکان انجام 20 ساعت کار برای دانشجو و همسر وی.
  • برخوردای از بیمه درمانی رایگان

 

 

مزایای تحصیل در نروژ:

  • تحصیل رایگان
  • امکان انجام 20 ساعت کار در هفته
  • امکان مهاجرت به همراه همسر و فرزند
  • امکان اخذ اقامت نروژ برای همسر و فرزند
  • فرصت های شغلی

 

 

هزینه های زندگی:

هزینه زندگی به صورت کلی در کشورهای منطقه اسکاندیناوی کمی بالا است. کشورهایی مثل سوئد و نروژ نسبتا گران هستند؛ اما درآمد افراد نیز زیاد است. هزینه زندگی در سوئد و نروژ، به سبک زندگی شما نیز بسیار بستگی دارد. برای مثال اگر در پایتخت این کشورها یعنی شهرهای اسلو و استکهلم زندگی می‌کنید، به طبع باید برای زندگی هزینه بیشتری صرف کنید. و همچنین زندگی شهرهای کوچک نیز هزینه های کمتری را به همراه خواهد داشت. در کل هزینه ها تا حدودی نزدیک هم هستند اما به صورت کلی هزینه زندگی بستگی به شراییط و نوع زندگی شما در کشور مقصد دارد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، مهاجرت به سوئد، مهاجرت به نروژ، اخذ اقامت سوئد، اخذ اقامت نروژ میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باسید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.