f65a352275bc203b4af4fd7b36274d65_XL معرفی شهرهای عمان

 

معرفی شهرهای عمان

شهرهای عمان، صلاصه، مسقط، سیب، صحار، نزوا و صور از شهرهای کشور عمان هستند که در این مطلب به معرفی آنها پرداختیم. برای کسب اطلاعات درباره ی شهر های عمان در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

عمان کشوری ساحلی که در جنوب شرقی شبه جزیره ی عربستانه که در نقطه ی تلاقی خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد. بخش عمده ی این کشور در مناطق شنی و عمدتاً بی آب شبه جزیره ی عربستان که به روبی الخالی معروفه، واقع شده است. اگرچه امروزه این مناطق با خطوط نفت و گاز اشغال شده ولی هنوزم مکان زندگی قبایل بادیه نشین است.برخلاف فضای خشک داخلی و پایینی عمان، قسمت شمالی مکانی سرسبز و خوش آب و هواس که مابین دریا و کوهستان ها واقع شده است. این منطقه دارای زمین و خاک حاصلخیزیه که محصولات متنوع کشاورزی در اون کشت می شه، مثل منطقه ی ظفار که در کشت انگور مشهور است.

پایتخت عمان شهر مسقط، که در امتداد ساحل شمالی قرار داشته و با ترکیبی از معماری مدرن و سنتی، منظره ای از دریای عمان رو به نمایش میگذارد و به عنوان یک بندر و مرکز تجاری فعالیت می کند.

عمان از جنوب غربی با یمن، از جنوب شرق با دریای عرب و از شمال با دریای عمان همسایه س، مرزهای این کشور از شمال غربی توسط امارات متحده عربی و از غرب توسط عربستان سعودی محدود می شود. بعد از یک بریدگی کوچک، کوهستانهای روس الجیبل، نوک شمالی شبه جزیره موسندام در تنگه هرمز رو اشغال می کند. این قلمرو تنها مرز خلیج فارس به عمان است. سرزمین های ساحلی عمان شامل جزیره ماهرا به سمت شرق و جزیره الالالییا (بزرگترین جزیره پنج خوری موریایی) به طول 25 مایل (40 کیلومتری) از ساحل جنوبی هستند. عمان یکی از کشورهای عربی مهم در بحث مهاجرپذیری است، این کشور به دلیل امنیت، ثبات اقتصادی و مالی، امکانات رفاهی متنوع، فرصت های شغلی و کاری خوب مقصد بسیاری از متقاضیان مهاجرت است.

 

معرفی تعدادی از شهرهای عمان:

 

صلاله

صلاله، دومین شهر بزرگ عمان، در منطقه جنوبی – ساحلی کشور عمان مستقر شده است. با داشتن مناطق کوهستانی در ضلع شمالی و سواحل شنی در ضلع جنوبی، این شهر پک کوچکی از آفتاب درخشان، به یک ایستگاه کاملاً محبوب برای گردشگران تبدیل شده است.صلاله همچنین تنها منطقه عمان است که درجه حرارت کم داره و باران های فصلی رو تجربه می کند، خصوصاً در خریف (فصل باران های موسمی) فعالیت هایی مانند دیدن آبشارها، گذشت و گذار در وادی دربات، قدم زدن در امتداد ساحل میربت، آب بازی و شنا در بلوار چاله های المغصیل و یا حتی تجربه رانندگی در نقطه ی بدون جاذبه سلاله این شهر رو به مکانی زیبا و دیدنی تبدیل کرده است.

 

 

سیب

سیب واقع در حاشیه غربی شهر مسقط، بیشتر به عنوان یک دهکده ی ماهیگیری قابل توجه در کنار پایتخت شناخته می شود. این شهر همچنین بخاطر داشتن قسمتی از بهترین سواحل کشورعمان به طور قطع یکی از قطب های اجتماعی و گردشگری این کشور است، جایی که زنان در زیر درختان خرما جمع شده و مردان در ماسه های اونجا اسب سواری می کنند.سیب همچنین به دلیل داشتن غذاهای شگفت انگیز، به ویژه ماهی کباب شده، غذایی مخصوص از ماهی مرکب به نام ماشکیک بسیار معروف است. برای بازدید نه تنها رستوران های اونجا به شدت توصیه می شود، بلکه غرفه های موجود در سواحل این شهر عصرها نیز بعضی از بهترین غذاهاشون رو ارائه می دهند.در رابطه با بحث خرید، شهر سیب برخی از بهترین لوازم و موارد مورد نیاز مانند ماهی، سبزیجات، جواهرات، تنباکوهای تازه و حلوا عمانی دارد و شما رو برای خرید چیزی بیشتر از یه سوغات ساده ترغیب می کند.

 

صحار

صحار واقع در نزدیکی جزیره ساوادی که به بهشت ​​غواصی معروف است، به دلیل داشتن خانه ی ملوانان احمد بن مجید و سندباد و همچنین داشتن بزرگترین ذخایر مس در کشور عمان معروف است. این شهر به عنوان یکی از بزرگترین و صنعتی ترین شهرهای عمان شناخته می شود.از این شهر به عنوان شهرک عمانه هم معروفه که بنا بر گزارش هایی نام کشور عمان هم از این شهر گرفته شده است. این شهر همچنین یکی از برجسته ترین قلعه های کشور، یعنی قلعه سوهار رو در خودش داره که مابین قرن سیزدهم و چهاردهم ساخته شده و حاکمان سلسله آل بو سعید را در خود جای داده بود

 

نزوا

شهر نزوا واقع در کوه پایه های حجر، به دلیل اینکه در سده های 6 و 7 به عنوان پایتخت عمان شناخته شده بود معروف است.این شهر در فاصله ی دو ساعته خارج از شهر مسقط واقع شده و به دومین مقصد محبوب توریستی عمان تبدیل شده که در حال حاضر یکی از اولین شهرهای عمان برای دیدن فرهنگ اسلامی شناخته شده است.قلعه ی نزوا به دلیل منظره های زیبای خود در سطح شهر و همچنین اتفاقات بزرگ و خارق العاده ای که در طول بمب گذاری های سال 1950 افتاده و تحمل این قلعه در برابر آن اتفاقات آن را به قلعه ای جذاب و دیدنی تبدیل کرده است. فلق دریس  یک سیستم آبیاری فعال در این قلعه از سال 500 میلادی بوده است.

گشت و گذار در شهر نزوا هم مانند بسیاری از شهرهای دیگه ی عمان، یک ضرورت محسوب می شود. بازار نزوا و سوق بز مکان جالب و خاصی هستند که دران شما می توانید یک خنجر اصل عمانی (خنجر خمیده) که مردان عمان در مراسم رسمی زیر شال لباسشان میگذارند بخرید.

 

صور

در صور، منطقه ی ساحلی نزدیک به خلیج عمان ، از قرن ششم تا کنون این بندر به عنوان یکی از مهم ترین بنادر تجاری عمان شناخته شده است.این شهر تاریخچه طولانی در ساخت کشتی دارد، و روش ساخت اون روشیه که امروزه هم مورد استفاده است.با این حال، صور فرودگاه مخصوص به خودش رو ندارد و چیزی حدود دو ساعت و نیم با فرودگاه بین المللی مسقط فاصله دارد. مکانهای دیدنی شهر صور کشتی سازی و لنج سازی، البلاد، سینایسلا و قلعه ال ایجه هستند و بازدید از وادی تیوی و وادی شعبی بهترین و برجسته ترین تفریحاتی هستند که می توانید در شهر ببینید.

 

مسقط

مسقط پایتخت عمان است و در لیست شهرهای پر جمعیت این کشور قرار دارد، این شهر در بخش جنوبی عمان قرار دارد؛ به‌طور کلی یکی از جالب‌ترین شهرهای عمان محسوب می‌شود. این شهر زیبا دارای صخره‌های درشت و درخشنده بوده که غالباً از هم جدا هستند. پوشش‌های نباتی این شهر زیبا چشم‌ها را خیره می‌کند.از آنجایی که شهر مسقط در شبه جزیره عربستان و کشور عمان قرار دارد دارای تابستان هایش گرم است و بیشتر سال هوا شرجی می‌باشد.

فرودگاه بین المللی مسقط مهمترین فرودگاه کشور عمان محسوب می شود. به جز فرودگاه مسقط فرودگاه صلاله نیز برای ترددهای بین المللی و داخلی کشور عمان استفاده می شود. مردم عمان و شهر مسقط از خونگرم ترین مردم عرب زبان حوزه خلیج فارس هستند که به میهمان نوازی مشهورند.

شهر مسقط را می‌توان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور عمان به‌حساب آورد که در خود شش ولایت مختلف را جای‌داده است. این شش ولایت عبارت‌اند از مسقط، مطرح، قوریات، العمیرات، السیب و بووشار. شهر مسقط یکی از شهرهای تجارتی کشور عمان به‌حساب آمده و مسجد سلطان قابوس زیبا در این شهر جای دارد.

 

در انتها نیز اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت، مهاجرت به عمان، مهاجرت به مسقط، مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس و به هر نقطه ای از جهان و کسب اقامت و ویزای کشورهای مختلف نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.