Italy_Rome_flag-1024x680 حسابداری در ایتالیا

حسابداری در ایتالیا

 

کشور ایتالیا یکی از بهترین کشور ها در سراسر دنیا برای ادامه تحصیل و ورود دانشجویان خارجی به این کشور می باشد. کشور ایتالیا دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ممتاز و بسیار معتبر در سراسر جهان را داشته که در تمامی رشته های معتبر و پر طرفدار در سراسر جهان دانشجو می پذیرند. از جمله دانشگاه های معروف در کشور ایتالیا می توان به بولونیا، ساپینزا، پلی تکنیک میلان، تورین و ... اشاره کرد.

 

 از نکات قابل توجه در زمینه ی تحصیل در کشور ایتالیا این است که افراد می توانند انتخاب کنند که با زبان ایتالیایی یا انگلیسی تحصیل کنند. همچنین تمامی افراد در مقاطع مختلف دانشگاهی می توانند در کشور ایتالیا تحصیل کنند. افرادی که به طور قطعی تصمیم برای تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا را دارند می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی این کشور ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازند. تحصیل در کشور ایتالیا برای افراد خارجی و کسانی که ویزا و اقامت این کشور را دریافت می کنند، از مقاطع ابتدایی و حتی مهد کودک نیز فراهم بوده و بسته به علاقه ی فرد می تواند تا مقطع دکتری نیز ادامه پیدا کند. در کشور ایتالیا دوره ی آموزش ابتدایی از 5 سالگی آغاز شده و افراد تا سن 19 سالگی در مدارس این کشور تحصیل کرده و پس از طی این دوره بسته به علاقه و استعداد خود وارد رشته های دانشگاهی مختلف می شوند.نکته ی قابل توجه این است که افراد برای ورود به دبیرستان ها به گواهینامه ی پایان دوره ی مقدماتی متوسطه نیاز داشته و در دوره ی دبیرستان بر اساس علایق و اهداف و استعداد خود در باره ی رشته ی دانشگاهی خود تصمیم گیری خواهند کرد. پس از دوره ی دبیرستان دانش آموزان در آزمون امتحانات نهایی سراسری شرکت می کنند و برای دریافت مدرک دیپلم تلاش می کنند.کشور ایتالیا به دلیل اینکه عضوی از اتحادیه ی اروپا می باشد، در زمینه های مختلفی مانند بهداشت، آموزش و پرورش، خدمات اجتماعی و ... دارای سطح بالایی می باشد. این کشور یکی از محبوب ترین کشور های اروپایی برای ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی می باشد.

 

حسابداری در ایتالیا

امروزه رشته ی حسابداری یکی از پرطرفدار ترین و محبوب ترین رشته های دانشگاهی در سراسر جهان می باشد که هر ساله تعداد بسیار زیادی از افراد در سراسر جهان در رشته ی حسابداری فارغ التحصیل می شوند. دانشگاه های معتبر و سطح بالای کشور ایتالیا نیز هر ساله تعداد زیادی دانشجو را در رشته ی حسابداری می پذیرند.بیشتر دانشگاه های کشور ایتالیا از کیفیت بالای آموزشی برخوردار بوده و امکان تحصیل برای دانشجویان خارجی و مهاجر نیز در آن ها فراهم می باشد. به دلیل اینکه رشته ی حسابداری یک رشته ی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و تمامی شرکت ها و موسسات به یک حسابدار نیاز دارند، نیاز به رشته ی حسابداری همیشه وجود داشته و حتی با گذشت زمان و افزایش تعداد شرکت ها و ... این نیاز بیشتر نیز می شود.فردی که مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد حسابداری و یا امور مالی را دریافت کرده است می تواند در بسیاری از زمینه ها مانند مدریرت پول، بیمه، شرکت های املاک، عملیات های مالی و بانکی و ... به شرکت ها و موسسات کمک کند. این افراد در طول دوره های آموزشی مختلف خود مهارت هایی مانند برنامه ریزی، ترکیب بندی و حل مسئله را در خود پیشرفت داده و با تمامی جزئیات اساس نامه ها و تراز نامه ها آشنا خواهند شد.یکی از نکات قابل توجه برای تحصیل حسابداری در ایتالیا این است که افراد می توانند در دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. افرادی که قصد دارند به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنند باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) را با حداقل نمره ی 5.5 دریافت کرده باشند. همچنین افرادی که قصد دارند تحصیل حسابداری در ایتالیا را به زبان ایتالیایی بگذرانند، باید مدرک زبان ایتالیایی B1 را دریافت کرده باشند. افرادی که این مدارک زبان را دریافت کرده باشند می توانند درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظر خود ارسال کرده و در صورت موافقت با آن می توانند به سفارت ایتالیا جهت گرفتن ویزا مراجعه کنند.

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در همین کشور مشکل چندانی نخواهند داشت و مسیر برای آن ها بسیار هموار تر می باشد. اما افرادی که قصد دارند برای ادامه تحصیل حسابداری در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد به این کشور مهاجرت کنند، باید مدرک کارشناسی (لیسانس) خود را با حداقل معدل 16 دریافت کرده و فارغ التحصیل شده باشند. این افراد می توانند با ارائه ی مدارک خود در رشته های مرتبط با مدرک کارشناسی خود در کشور ایتالیا به تحصیل بپردازند. این افراد نیز می توانند که در دانشگاه های کشور ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنند و برای این منظور به مدرک زبان انگلیسی IELTS با حداقل نمره ی 6.0 نیاز دارند. همچنین علاقه مندان می توانند با یادگیری زبان ایتالیایی و دریافت مدرک زبان ایتالیایی B2 در دانشگاه های این کشور با زبان ایتالیایی تحصیل کنند.شغل حسابداری دارای میانگین درآمد بیشتری نسبت به بسیاری از شغل های رایج می باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که میزان درآمد یک حسابدار به عوامل متعدد و متنوعی بستگی دارد.همچنین افرادی که مدرک های تحصیلی سطح بالاتری دارند، به عبارت دیگر افرادی که در دانشگاه های سطح بالاتری مدرک خود را گرفته اند و به همین ترتیب سطح کار بالاتری را ارائه می دهند نیز میزان درآمد بیشتری خواهند داشت.

 

هزینه تحصیل

هزینه ی تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا و همچنین تحصیل حسابداری در ایتالیا در بازه ی 2000 تا 5000 یورو در سال می باشد. همانطور که اشاره کردیم هزینه های زندگی در شهر های مختلف نیز می تواند متفاوت باشد. البته درست است که هزینه تحصیلی در کشور ایتالیا به طور میانگین از 2000 تا 5000 یورو می باشد، اما متقاضیان برای تحصیل در رشته های مدیریت و پزشکی باید مبالغ شهریه ی بیشتری از این مقدار را بپردازند.کشور ایتالیا برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته، برای دانشجویان رشته ی پزشکی و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و برای دانشجویان دکتری 30 ساعت کار در هفته را در نظر گرفته است و دانشجویان میتوانند در حین تحصیل به کار کردن نیز بپردازند.

 

در انتها اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به ایتالیا. تحصیل در ایتالیا و کار در ایتالیا و همچنین اخذ ویزا و اقامت کشور ایتالیا نیاز داشتید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.