sss بهترین کشورها برای مهاجرت

بهترین کشور برای مهاجرت

در ابتدا باید بگوییم این مقاله در فوریه 2022 به نگارش درآمده است و شرایطی که برای بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان بدان پرداخته شده است مربوط به زمان درج مقاله میباشد.

 

هنگامی که در مورد بهترین کشور برای مهاجرت صحبت میکنیم باید به نکاتی اشاره نماییم. همان طور که میدانید بهترین کشور برای مهاجرت از نظر هر فردی میتواند متفاوت باشد. و در ضمن شرایط افراد نیز در کشوری که برای مهاجرت انتخاب میکنند بسیار تعیین کننده میباشد.همان طور که ذکر شد شرایط افراد برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت بسیار موثر میباشد. شرایطی مانند سن، تحصیلات، زمینه شغلی فرد متقاضی مهاجرت، زبانی که شخص بدان آشنایی دارد، داشتن همسر و فرزند به عنوان همراه از مهمترین مسائل تاثیر گذاری در انتخاب کشور برای مهاجرت میباشد. ولی مهم ترین مسئله در انتخاب کشور برای مهاجرت، هدف از مهاجرت میباشد. همچنین میزان سرمایه فرد متقاضی مهاجرت نیز در تعیین کشور و راهی که برای مهاجرت انتخاب میکند بسیار موثر و تعیین کننده میباشد.افراد هدف های متفاوتی ار از مهاجرت دنبال میکنند، اهدافی مانند ادامه تحصیل، ورود به بازار کار حرفه ای، ورود به کار و تحصیل در رشته های خاصی که ممکن است در کشوری مطرح باشد به عنوان مثال بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای این که در رشته ورزشی خود به مدارج بالایی برسند به کشورهای دیگر مهاجرت میکنند.در ادامه نگارش به خاطر این که نوشتار هدفمند باشد اهدافی که معمولا از مهاجرت دنبال میشود را به صورت گزینه ای بررسی میکنیم و بهترین کشورها برای مهاجرت در هر کدام از اهداف بررسی میکنیم.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت با هدف تحصیل

بهترین کشورها برای مهاجرت با هدف تحصیل به سن شخص، میزان سرمایه و زبانی که قصد دارد بدان تحصیل نماید بسیار وابسته میباشد. تعدادی از کشورها برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف تنها برای سنین خاصی ویزای تحصیلی را ارائه میکنند؛ کشوری مانند انگلستان از این دست میباشد که سن متقاضیان تحصیل در انگلستان در دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بسیار تاثیر گذار میباشد. برخی از کشورها نسبت به مسئله سن حساسیت کمتری دارند مانند سوئد، دانمارک و ... همچنین میزان سرمایه ای که فرد متقاضی مهاجرت دارد نیز در تصمیم گیری برای بهترین کشور برای مهاجرت با هدف تحصیل تاثیر گذار میباشد. تحصیل در برخی کشورها به صورت رایگان میباشد. مانند تحصیل در فرانسه، تحصیل در آلمان، تحصیل در اتریش و در برخی دیگر از کشورها با صرف هزینه تحصیل مقدور میباشد مانند تحصیل در انگلستان، تحصیل در کانادا، تحصیل در سوئد . بنابراین با توجه به بودجه متقاضی میبایستی کشور مناسب برای تحصیل برگزیده میشود.

 

به نظر میرسد برای انتخاب بهترین کشور با هدف مهاجرت تحصیلی به بررسی موارد زیر باید پرداخت:

1- سن متقاضیان تحصیل در خارج از کشور

2- میزان سرمایه در اختیار برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور

3- داشتن یا نداشتن همراه متقاضیان (منظور همسر و فرزندان متقاضیان تحصیل به خارج از کشور میباشد.)

4- مدارک زبان و رشته فرد متقاضی به تحصیل در خارج از کشور

 

به طور کلی کشورهایی که هدف اصلی تحصیل ایرانیان و مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان میباشد به صورت زیر است:

  • تحصیل در انگلستان
  • تحصیل در کانادا
  • تحصیل در سوئد
  • تحصیل در آمریکا
  • تحصیل در ایتالیا
  • تحصیل در سوئد
  • تحصیل در بلژیک
  • تحصیل در آلمان
  • تحصیل در اتریش
  • تحصیل در ترکیه

هر کدام از کشورها دارای مزایا و معایبی میتواند باشد که با توجه به شرایط فرد متقاضی تحصیل بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی به وی توسط مشاورین موسسه راد پیشنهاد میشود. برای دریافت اطلاعات در مورد تحصیل در هر کدام از کشورها میتوانید به مقالات متعددی که در این زمینه در سایت وجود دارد مراجعه بفرمایید و یا با تماس با مشاورین موسسه راد بهترین کشور برای تحصیل را بررسی نمایید.

 

بهترین کشور با هدف مهاجرت برای کار

در بررسی این مورد باید این موضوع را یادآور شویم که رشته تحصیلی و زمینه های کاری در کشوری که برای مهاجرت انتخاب میشود بسیار مهم میباشد. در کل باید در بهترین کشور با هدف مهاجرت برای کار را کشوری انتخاب نماییم که بستر کاری و نیروی متخصص کاری در آن کشور تناسب عکس داشته باشد یعنی بستر کاری گسترده و نیروی متخصص کم. این باعث میشود که کاریابی با سرعت بیشتری انجام گیرد. همان طور که گفته شد برای رشته های مختلف تحصیلی که هدف مهاجرت کاری دارند بسیار متقاوت است. در ادامه زمینه کاری را تقسیم بندی میکنیم تا بتوان بیشتر در مورد آن توضیح داد.

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان و پرستاران و رشته های پیرا پزشکی (کادر درمان)

  • بهترین کشورها  برای مهاجرت رشته های فنی، مهندسی
  • بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت ورزشکاران
  • بهترین کشورها برای مهاجرت رشته های خدماتی

 

در مورد بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان و پرستاران یادآوری چند نکته بسیار مهم میباشد.

 اول این که کشوری برای مهاجرت این دسته از رشته ها باید در نظر گرفت که طبق قانون آن کشور افراد غیر بومی اجازه کار در رشته های درمانی را داشته باشند و بتوانند مجوز فعالیت دریافت نمایند. (در بسیاری از کشورها مانند هلند علی رغم احتیاجی که به کادر درمان وجود دارد به واسطه قانونهایی که در آن کشور وجود دارد تنها به کسانی مجوز فعالیت در این رشته ها داده میشود که اقامت دائم هلند را داشته باشند. حال آنکه توجه داشته باشید افرادی که قصد مهاجرت کاری را دارند اقامت کشور مزبور را ندارند و برای ویزای کاری اقدام مینمایند.)

مورد دوم  این است که پزشکان و پرستاران و سایر رشته های پیراپزشکی که قصد مهاجرت کاری را دارند میبایستی در کشوری که مهاجرت مینمایند مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند و به تایید سازمان های مربوطه در آن کشور برسانند. در نظر داشته باشید که کشوری برای مهاجرت کاری رشته های پزشکی و پیراپزشکی و پرستاران مناسب میباشد که مراحل معادل سازی در آن کشور ساده تر باشد.

مسئله بعدی که باید بدان اشاره کرد میزان نیاز آن کشور به پزشکان و پرستاران میباشد که باید بازار کار مناسبی برای افراد وجود داشته باشد.

مسایلی دیگر همچون مورد قبول واقع شدن مدارک تخصص برای پزشکان متخصص در کشور مقصد و یا اجازه ورود همراهان (همسر و فرزندان) از ابتدا با متقاضیان و همچنین شرایط دریافت اقامت دائم آن کشور نیز میتواند از مسائلی باشد که باید بدان توجه کرد. در حالت کلی میتوان گفت که کشورهای زیر از مقاصد اصلی مهاجرت پزشکان و پرستاران میباشد.

  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به کانادا
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به استرالیا
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به دانمارک
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به آمریکا
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به نروژ
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به ترکیه
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به آلمان
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به اتریش
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به سوئد
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به عمان
  • مهاجرت کاری پزشکان و پرستاران به امارات متحده عربی (دبی)

 

 

بهترین کشور برای مهاجرت رشته های فنی مهندسی

به نظر میرسد که رشته های فنی مهندسی در کشورهایی که صنعتی باشند از بازار کار مناسبتری برخوردار باشد و به همین علت هم هست که بیشتر متقاضیان مهاجرتی که رشته آنها فنی مهندسی میباشد قصد دارند به کشورهایی که صنعتی باشد مهاجرت نمایند. کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، آلمان، دانمارک و ... برای این منظور مناسب به نظر می آید. در هر کدام از این کشورها برای جذب نیروی کار برنامه  ای توسط دولت آن کشور در نظر گرفته شده است. برنامه هایی مانند

مهاجرت توسط روش اسکیل ورکرز Skilled worker  به کانادا

مهاجرت توسط روش اکسپرس اینتری  express entry به کانادا

مهاجرت توسط روش اسکیل ورکرز Skilled worker  به استرالیا

مهاجرت توسط جاب سیکر job seeker  به کشورهای اروپایی مانند آلمان

مهاجرت به دانمارک با توجه به لیست مشاغل موردنیاز در دانمارک

برنامه های گفته شده نمونه برنامه هایی میباشد که شخص میتواند توسط این برنامه ها مهاجرت کاری به کشورهای مختلف را به انجام برساند. طبیعتا شرایط افراد مانند میزان سن، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، میزان شایستگی و آمادگی فرد برای قبول مسئولیت و همجنین میزان سابقه کاری فرد میتواند در یافتن شغل به متقاضیان در این کشورها کمک شایانی را داشته باشد.

در نظر داشته باشید که برخی از رشته های تحصیلی و برخی از زمینه های کاری میتواند در برخی از کشورها از بازار کار مناسبتری برخوردار باشد. به عنوان مثال رشته مهندسی نفت و مهندسی حفاری و رشته های مرتبط با نفت میتواند در کشورهایی مانند نروژ، کانادا و کشورهایی که جزو کشورهای نفت خیز محسوب میشوند از بازار کار مناسب تری برخوردار میباشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت ویزای کاری و همچنین بهترین کشور برای مهاجرت کاری میتوانید با مشاورین ما در موسسه راد تماس بگیرید و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان

برخی از کشورها برای مهاجرت هنرمندان برنامه های مهاجرتی ویژه ای را  در قالب ویزاهای خاصی در نظر گرفته اند. از برنامه هایی که در این زمینه وجود دارد میتوان به تایپ های ویزایی زیر اشاره کرد:

ویزای هنرمندان کانادا که این ویزا به افرادی که در 2 تا 5 ساله گذشته کارهای هنری انجام میداده اند و میتوانند هزینه زندگی خود و خانواده خود را تامین کنند داده میشود. ویزای افراد خاص آمریکا یا ویزای EB1 این ویزا نیز به افرادی که در رشته خود در سطح اول قرار دارند تعلق میگیرد که هنرمندان را نیز شامل میشود.  بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمدان کشورهایی میباشد که بتوانند در آن کشور هنر خود را عرضه نمایند و یا آموزش دهند. شرایط هنرمندان در تعیین کشور برای مهاجرت بسیار تاثیر گذار میباشد، و نیاز به بررسی تخصصی شرایط افراد متقاضی دارد.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت ورزشکاران

شرایط مهاجرت ورزشکاران نیز تا حدی شبیه به هنرمندان میباشد. برای آمریکا و کانادا همان دو تایپ ویزایی که برای هنرمندان گفته شد برای ورزشکاران نیز وجود دارد. و البته ورزشکاران حرفه ای نیز میتوانند به عنوان بازیکن حرفه ای وارد تیم های مختلف گردند و همینطور افرادی که به عنوان داور و یا مربی شناخته شده در ایران هستند میتوانند برای مربیگری و یا داوری در کشورهای مختلف و باشگاه های مختلف پذیرش های کاری دریافت نمایند.

برای بررسی شرایط خود میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد تماس بگیرید و از مشاوره های آنان بهره مند شوید.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت رشته های خدماتی

بهترین کشورها برای کسانی که کارهای خدماتی را انجام میدهند کشورهایی هستند که نیروی کار در آنها کم و گران میباشد. منظور کشورهایی هست که دستمزد کارگران بالا میباشد. اکثر کشورهای اروپایی که دارای جمعیتی با سن بالا میباشند و یا به عبارت دیگر میانگین سنی جمعیت در آنها رو به پیری میباشد به نیروهای جوان کاری و نیروهای خدماتی نیاز دارند. اما مسئله مهم در این کشورها کاریابی برای افراد میباشد به طوریکه باید از یک کارفرما در کشور مورد نظر پیشنهاد شغلی یا آفر کاری را دریافت نماییم. دریافت پذیرش کاری با شرایط کشور و شرایط شغلهای مورد نیاز در آن کشور مرتبط میباشد. لازم به ذکر است که اکثر کشورهای اروپایی نیاز به نیروی کار خدماتی را دارند.

لطفا برای بررسی شرایط خود و آگاهی از بهترین کشورها برای مهاجرت با توجه به شرایط خود با مشاورین موسسه راد تماس بگیرید و شرایط خود را با مشاورین ما در میان بگذارید تا بهترین کشور و بهترین روش مهاجرت به ما پیشنهاد شود.