2 درخواست ویزای تحصیلی آمریکا

درخواست ویزای تحصیلی آمریکا


در چند سال گذشته، ایالات متحده به عنوان محبوب ترین مقصد دانشگاهی برای دانشجویان از سراسر جهان، بر جهان تسلط داشته است. به نحوی، حتی با رشد سایر گزینه‌های آموزش انگلیسی در کشورهای دیگر، دانشجویان زیادی همچنان برای تحصیل ایالات متحده آمریکا را انتخاب می‌کنند  و اخذ پذیرش تحصیلی از آمریکا و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا یکی از روش های ورود به آمریکا می باشد.

 

از دانشگاه مطرح و معتبر کشور آمریکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
دانشگاه شمال شرقی
دانشگاه ایالتی کانزاس
دانشگاه آمریکایی واشنگتن دی سی
دانشگاه ایالتی کلرادو
دانشگاه مریلند بالتیمور UMBC

از دلایلی که باعث می شود دانشجویان کشور آمریکا را برای تحصیلات انتخاب نمایند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- مدارک تحصیلی ایالات متحده از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار است
- دانشگاه های آمریکا دارای تنوع فرهنگی هستند
- دانشگاه های ایالات متحده امکانات پشتیبانی عالی را ارائه می دهند
- دانشگاه های آمریکا محیط آکادمیک انعطاف پذیری را ارائه می دهند
دولت ایالات متحده فرصتی را برای تمام دانشجویان فراهم می کند تا در این کشور تحصیل کنند، اما به عنوان پیش نیاز، ابتدا باید ویزای دانشجویی دریافت کنید. ویزای مورد نیاز شما به سن شما و نوع تحصیلی که می خواهید در ایالات متحده دنبال کنید بستگی دارد. در اینجا مروری بر انواع ویزای تحصیلی و الزامات درخواست آنها آورده شده است.  به عنوان یک مرحله اولیه، ابتدا باید درخواست دهید و توسط یک مدرسه یا دانشگاه ایالات متحده که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان تایید شده است، پذیرفته شوید.

 

 


مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آمریکا


هنگام درخواست ویزای دانشجویی خود برای ایالات متحده، به طور کلی به موارد زیر نیاز دارید:
- گذرنامه معتبری که حداقل شش ماه پس از مدت اقامت شما در ایالات متحده معتبر باشد (مگر اینکه طبق توافقات خاص کشور معاف شده باشد)
- پرداخت هزینه درخواست به دانشگاه
- درخواست ویزای غیر مهاجرتی و صفحه تایید فرم DS-160
- عکس شما در قالب و شماره درخواستی
برخی از اسناد اضافی که ممکن است مورد نیاز باشد عبارتند از:
- مدارک آمادگی تحصیلی مانند ریز نمرات، دیپلم، مدرک یا گواهینامه
شواهدی مبنی بر اینکه بودجه کافی برای حفظ هزینه های زندگی خود در طول مدت اقامت در ایالات متحده را دارید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مدارک بانکی
تعهد مالی توسط اسپانسر برای پوشش هزینه های اقامت و زندگی شما
یک برنامه بورسیه
شواهدی مبنی بر اینکه شما پس از اتمام دوره تحصیلی خود، ایالات متحده را ترک خواهید کرد.
همچنین ممکن است مجبور شوید برای مصاحبه شخصی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده حاضر شوید.
اکثر دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند ویزای دانشجویی F-1 را انتخاب می کنند. سه مرحله اصلی برای دریافت آن وجود دارد که عبارتند از:
- هزینه SEVIS و جمع آوری فرم I-20
پس از پرداخت هزینه SEVIS، فرم I-20 از مدرسه یا کالج جدیدتان به شما داده می شود. فرم را به درستی پر کنید و برای مصاحبه F-1 خود همراه داشته باشید.
- هزینه ویزا و جمع آوری فرم
هزینه ویزای خود را در بانک تعیین شده پرداخت کنید و فرم ویزا را دریافت کنید. فرم را به درستی پر کنید و برای مصاحبه خود همراه داشته باشید
- مصاحبه ویزا

 

برای مصاحبه ویزا با سفارت آمریکا در کشور خود برنامه ریزی کنید. زمان انتظار ممکن است بسته به نوع ویزا متفاوت باشد. هنگامی که مصاحبه را با موفقیت انجام دادید، ویزای خود را 120 روز قبل دریافت خواهید کرد.
اگر شما دانشجوی ایران هستید، برای تحصیل در ایالات متحده نیز به ویزای دانشجویی F-1 نیاز دارید. این ویزا به طور خاص برای دانشجویانی مانند شما که آماده شروع تحصیل در خارج از کشور در ایالات متحده هستند ساخته شده است.


 

مدت زمان دریافت ویزا چقدر است؟

حتماً برای درخواست ویزای خود زمان بیشتری در نظر بگیرید. بلافاصله پس از پذیرش و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود، می توانید درخواست خود را برای ویزای دانشجویی F-1 آمریکا آغاز کنید. شما باید حداقل 3 ماه قبل از شروع برنامه مدرک دانشگاهی خود درخواست دهید.
دانشجویان ایرانی ممکن است در طول فرآیند درخواست ویزا مجبور به ارائه مشخصات بیومتریک شوند. بیومتریک شما اساساً یک شناسه اضافی (مانند اثر انگشت و تصاویر) است که کشورها برای اهداف امنیتی استفاده می کنند.


 

مدت زمان اعتبار ویزا چقدر است؟

ویزای دانشجویی F-1 از ایالات متحده تا مدت 2 ماه پس از پایان دوره معتبر است. برای اینکه بتوانید در کل دوره تحصیلی خود بمانید، ممکن است نیاز به تمدید ویزای خود در هر سال داشته باشید. اگر می خواهید پس از پایان مدرک تحصیلی خود در ایالات متحده بمانید، باید برای ویزای دیگری یا تمدید ویزا از طریق اداره مهاجرت اقدام کنید.


 

چقدر باید برای ویزای دانشجویی بپردازم؟

برای درخواست ویزای دانشجویی F-1 آمریکا، باید هزینه ای معادل 360 دلار نیز بپردازید. بسته به وضعیت شما، مقامات آمریکایی به شما اجازه می دهند این هزینه را به صورت آنلاین، در محل در مرکز درخواست ویزا در ایران یا از طریق حواله بانکی پرداخت کنید.دانشجویان ایرانی برای ویزای آمریکا نیازی به دریافت بیمه درمانی نخواهند داشت. هیچ مرکز درخواست ویزای آمریکا در ایران وجود ندارد. شما باید هزینه های سفر به یک مرکز درخواست در خارج از ایران را پوشش دهید.


 

الزامات زبان انگلیسی

برای دریافت ویزای تحصیلی ایالات متحده، باید مدرکی دال بر مهارت در زبان انگلیسی ارائه دهید. این معمولاً به معنای گذراندن یک آزمون زبان انگلیسی است تا بتوانید مهارت های ارتباطی و مکاتبه خود را اثبات کنید. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی   IELTS با بیش از سه میلیون آزمون در سال گذشته، محبوب ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در جهان برای تحصیل، کار و مهاجرت است. نتایج آیلتس توسط بیش از 10000 سازمان از جمله موسسات آموزشی، کارفرمایان، انجمن های حرفه ای و دولت ها در 140 کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. موسسات آموزشی ایالات متحده به حداقل نمره آیلتس 6.5 برای هر مهارت نیاز دارند.

 


اطمینان حاصل کنید که ویزای شما معتبر است

هنگامی که ویزای خود را دریافت کردید، چندین کار وجود دارد که باید برای اطمینان از معتبر ماندن آن انجام دهید، از جمله:
تحقق هدف برای اینکه چرا وزارت امور خارجه ویزا را صادر کرده است
پیروی از مقررات مرتبط با آن هدف


هنگام تحصیل در ایالات متحده، باید قوانین زیر را رعایت کنید:
- شما باید در تمام کلاس های تعیین شده خود شرکت کنید
- اگر فکر می کنید نمی توانید برنامه خود را تا تاریخ پایان تعیین شده در فرم I-20 تکمیل کنید، باید با DSO خود در مورد درخواست تمدید برنامه احتمالی صحبت کنید


در پایان شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آمریکا از طریق اخذ ویزای تحصیلی این کشور به سایت های موسسه بین المللی راد مراجعه کرده و اطلاعات مختلف در خصوص دانشگاه های موجود در این کشور را مطالعه فرمایید و یا با شماره های موسس بین المللی راد تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.