دوره ي A level در انگلستان (دوره ي پيش دانشگاهي براي رشته هاي پزشکي  و دانشگاه هاي برتر در انگلستان)


تحصيل در انگلستان همواره خواست بسياري از دانشجويان و دانش آموزان نه تنها در ايران، بلکه بسياري از کشورهاي جهان بوده است. اما طبيعا به دليل تفاوت در سيستم آموزشي کشور انگلستان با ساير کشور ها، دوره هايي با نام A level و Foundation در انگلستان براي دانشجويان بين المللي برگزار ميگردد تا آنها را براي ورود به دانشگاه ها در رشته هاي مختلف آماده کند، به همين دليل ميتوان اين دوره ها را تا حدي معادل با دوره ي پيش دانشگاهي که در ايران برگزار ميشود دانست. در اين نوشتار قصد داريم دوره A level انگلستان را به تفصيل توضيح دهيم.


دوره A level انگلستان چيست؟
دوره ي Advanced Level که به طور جهاني به عنوان A level شناخته مي شود، داراي شرايطي است که توسط موسسات آموزشي در انگلستان ارائه مي شود. A level  معمولا در يک دوره دو ساله برگزار ميشود و به طور گسترده اي به عنوان مدارک تحصيلي که دانشگاه هاي انگلستان براي ارزيابي واجد شرايط بودن دانش آموز براي دوره تحصيلي دانشگاهي استفاده مي کنند، به رسميت شناخته شده است. اين دوره منحصرا مخصوص افرادي ست که قصد ادامه ي تحصيل در مقطع ليسانس در دانشگاه هاي برتر انگلستان همچون آکسفورد و کمبريج را دارند و يا کساني که خواهان ادامه ي تحصيل در رشته هاي پزشکي هستند.


دانشجويان در کدام کالج ها ميتوانند دوره A level انگلستان را سپري کنند؟
    Bellerbys College
    Cambridge Tutors College
    CATS College
    Chelsea Independent College
    David Game College
    Duff Miller College
    International School of Creative Arts
    Kings Education
    Lansdowne College
    Loughborough College

کالج هاي نام برده معتبرترين کالج هاي انگلستان براي گذراندن اين دوره ست که به منظور دانستن جزئيات مربوط به هرکدام شامل هزينه و امکانات کالج ها ميتوانيد به مطالب مخصوص آنها مراجعه کنيد و يا از طريق تماس تلفني با مشاورين موسسه بين المللي راد صحبت کنيد و از مشاوره رايگان بهره ببريد.


هزينه تحصيل در دوره ي A level چقدر است؟
هزينه ي تحصيل در اين دوره ها نسبت به کالجي که در آن مشغول به تحصيل خواهيد شد متفاوت است. چرا که موقعيت مکاني کالج ها و امکانات ارائه شده توسط آنها و ديگر عوامل تعيين کننده ي ميزان شهريه ي آنهاست که ميتوان کمترين شهريه را حدود 8 تا 9 هزار پوند و بيشترين آن را در حدود 24 تا 25 هزار پوند در سال در نظر گرفت. البته هزينه ي زندگي در انگلستان بايد جداگانه محاسبه شود.


براي کسب اطلاعات بيشتر اين زمينه ميتوانيد با مشاورين ما در موسسه بين المللي راد تماس حاصل فرماييد.