universities-in-scotland-01 دانشگاه های برتر اسکاتلند

 

دانشگاه های برتر اسکاتلند

از مناظر زیبای غنی از تاریخ گرفته تا مردم مهربان و تحصیلات و تحقیقات عالی، اسکاتلند یک منطقه بسیار وسوسه انگیز برای دانشجویان بین المللی است. اگر هنوز مطمئن نیستید، دلایل بیشتری برای تحصیل در اسکاتلند بررسی کنید.در حالی که اسکاتلند به اندازه لندن مرکز آموزشی بزرگ نیست، هنوز گزینه های دانشگاهی زیادی برای انتخاب وجود دارد. ما لیستی از بهترین دانشگاه های اسکاتلند را بر اساس شناخته شده ترین رتبه بندی دانشگاه های جهان گردآوری کرده ایم: رتبه بندی QS توسط دانشگاه های برتر و رتبه بندی دانشگاه های جهانی توسط Times Higher Education.در ادامه به معرفی دانشگاه های برتر اسکاتلند میپردازیم. همراه ما باشید.

 

10دانشگاه برتر اسکاتلند

 

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ قطعا بهترین دانشگاه اسکاتلند است که در رتبه بندی QS رتبه 20 در سراسر جهان و در رتبه بندی تایمز رتبه 30 را دارد. چه چیزی باعث می شود این دانشگاه تا این حد مورد توجه قرار گیرد؟ اول از همه، محیط آموزشی و امکانات 5 ستاره از بهترین ها در جهان هستند. تحقیقات انجام شده در دانشگاه نیز به طور مداوم توسط مقالات دانشگاهی استناد می شود، با 180 حوزه تحقیقاتی موجود. در نتیجه، فارغ التحصیلی از دانشگاه ادینبورگ فرصت های شغلی زیادی را به همراه دارد. این دانشگاه در واقع رتبه 10 را از نظر اشتغال پذیری دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دارد.

 

 

دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو در رتبه بندی QS رتبه 77 و در رتبه بندی تایمز رتبه 92 را دارد. دانشگاه گلاسکو دارای 500 سال سابقه آموزشی است. این دانشگاه مقدار بسیار متعادلی از مدارک تحصیلی را ارائه می دهد که بیشتر بر روی علوم اجتماعی، تجارت و پزشکی متمرکز است. دانشگاه گلاسکو همچنین به دانشجویانی که زمان مطالعه محدودتری می‌خواهند پاسخ می‌دهد و تعداد زیادی برنامه آنلاین، دوره‌های کوتاه مدت و MOOC را ارائه می‌دهد. تحقیقات انجام شده در این دانشگاه، به ویژه در زمینه زیست پزشکی، پیشرو در جهان است و درمان بسیاری از بیماری های مزمن را ارائه می دهد. در طول تحصیل، راهنمایی برای کشف علایق خود و کشف مسیر شغلی آینده خود دریافت خواهید کرد.

 

دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندروز اولین دانشگاه اسکاتلند است و بدون شک با تاریخ شهری که در آن ساخته شده است پیوند دارد و تاریخ باستانی آن را با دوران مدرن ترکیب می کند. این دانشگاه در رتبه بندی QS در رتبه 96 قرار دارد و در رتبه بندی تایمز در بین 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

 

 

دانشگاه آبردین

 دانشگاه آبردین، یکی دیگر از دانشگاه‌های اسکاتلندی که 500 سال از عمر خود می‌گذرد، به دلیل توسعه ایده‌های پربارش که بر جهان تأثیر گذاشته، «دانشگاه جهانی شمال» در نظر گرفته می‌شود. رتبه 207 در جهان توسط QS Rankings و 178 توسط Times Higher Education قرار دارد.دانشگاه آبردین فراگیر و بین المللی است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه بر موضوعات هنر، علوم اجتماعی، پزشکی و علوم فیزیکی متمرکز است.

 

 

دانشگاه داندی

 دانشگاه داندی هر سال 200 مدرک کارشناسی ارشد را به بیش از 16000 نفر که در این دانشگاه تحصیل می کنند ارائه می دهد. این دانشگاه به تجربیات منحصربه‌فرد و خوشایند خود می‌بالد که با استانداردهای آموزشی عالی برنده جوایز مطابقت دارد. همچنین می توانید طیف وسیعی از بورسیه های ارائه شده توسط دانشگاه را برای کمک به دانشجویان برای تامین هزینه های خود بیابید. شما می توانید مدارک زیادی را در زمینه های بازرگانی، پزشکی، مطالعات محیطی، علوم اجتماعی و حقوق و بسیاری دیگر بیابید. دانشگاه داندی در بین 250 دانشگاه برتر جهان بر اساس آموزش عالی تایمز قرار دارد و در رتبه بندی QS در رتبه 319 جهان قرار دارد.

 

 

دانشگاه هریوت وات

بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه هریوت وات در رتبه 301 جهان و بر اساس آموزش عالی تایمز در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه متعهد به هدایت نوآوری در جامعه است و در عین حال برنامه هایی را ارائه می دهد که به نیازهای بازار تجارت پاسخ می دهد.به همین دلیل است که از کمک کارشناسان صنعت از طریق مشارکت های استراتژیک استفاده می کند. تمرکز بین المللی آن در سال 2018 توسط The Times/Sunday Times Good University Guide اهدا شده است. دوره های آن بر مطالعات بازرگانی، مهندسی و علوم کامپیوتر متمرکز است.

 

 

دانشگاه Strathclyde

دانشگاه Strathclyde در رتبه بندی دانشگاه های جهان در رتبه بندی QS رتبه 300 را به خود اختصاص داده است. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در سال 2016 به عنوان مدرسه کسب و کار سال اعطا شد. این دانشگاه همچنین در بین 20 دانشگاه برتر برترین دانشگاه های بریتانیا با تحقیقات فشرده قرار دارد.هدف خدمات شغلی و تمرکز بین‌المللی دانشگاه Strathclyde این است که هر دانشجو را با شغلی که به آن علاقه مند هستند، استفاده از ارتباطات صنعتی دانشگاه و ارائه مشاوره شغلی مرتبط کند.

 

 

دانشگاه استرلینگ

دانشگاه استرلینگ در بین 350 دانشگاه برتر جهان توسط آموزش عالی تایمز رتبه بندی شده است. معلمان به دانش آموزان تخصص لازم برای تأثیرگذاری در جهان را اختصاص داده اند.از 100 مدرک کارشناسی ارشد ارائه شده توسط دانشگاه، بیش از نیمی به حوزه های علوم اجتماعی، تجارت و آموزش اختصاص دارد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بر موضوعاتی مانند فرهنگ، جامعه، امنیت جهانی و بهبود کیفیت زندگی جمعیت ها متمرکز است.

 

 

دانشگاه ناپیر ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ ناپیر با بیش از 50 مدرک در این زمینه و به دنبال آن تحصیل در هنر و علوم اجتماعی تمرکز ویژه ای بر مطالعات تجاری دارد. این دانشگاه از 6 مدرسه تشکیل شده است که هر کدام تمرکز بین المللی خاص خود را دارند.ادینبورگ ناپیر همچنین به کمک خدمات شغلی که ارائه می‌دهند به دانشجویان کمک می‌کند تا پس از فارغ‌التحصیلی شغلی پیدا کنند. این دانشگاه اولین دانشگاهی در اسکاتلند بود که اعتبار CIEEM را دریافت کرد.

 

 

دانشگاه کالدونین گلاسکو

دانشگاه گلاسکو کالدونین یکی از بزرگترین دانشگاه های اسکاتلند است که هر ساله 20000 دانشجو در آن حضور دارند. شما در قلب شهر گلاسکو در محیطی فراگیر بین المللی و دوستانه مطالعه خواهید کرد.زمینه های اصلی آموزش ارائه شده توسط دانشگاه مهندسی و ساختمان، تجارت و حقوق و همچنین بهداشت است. در یک پردیس دوستدار محیط زیست و برنده جایزه در دانشگاهی با ارتباطات صنعتی زیاد و نرخ اشتغال 97% پس از فارغ التحصیلی تحصیل کنید.

 

 

در اینجا چند دانشگاه دیگر از اسکاتلند وجود دارد که در صدر فهرست‌های رتبه‌بندی قرار نگرفته‌اند، اما همچنان ممکن است گزینه‌های تحصیلی خوبی برای شما باشند:

  • دانشگاه ملکه مارگارت
  • دانشگاه رابرت گوردون
  • دانشگاه غرب اسکاتلند
  • دانشگاه آبرتای

 

چنانچه به اطلاعات بیشتری در خصوص دانشگاه های برتر اسکاتلند نیاز دارید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در ارتباط باشید و مشاوره دریافت کنید. همچنین با مراجعه به دیگر وب سایت های ما میتوانید سایر مقالات مربوطه را مطالعه کنید.