--- سرمایه گذاری در کشور یونان

 

سرمایه گذاری در کشور یونان

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به معرفی کشور یونان، سرمایه گذاری در یونان و انواع روش های سرمایه گذاری در یونان و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

مهاجرت به هر کشوری روش هایی دارد از جمله مهاجرت تحصیلی و کاری و همچنین مهاجرت از طریق ازدواج و سرمایه گذاری. مهاجرت از روش سرمایه گذاری در بین متقاضیان محبوب است که منجر به اخذ اقامت در کشور مقصد نیز خواهد شد. یونان، جنوبی‌ترین کشور از شبه جزیره بالکان بوده و جغرافیا تأثیر بسزایی در توسعه‌ی این کشور داشته است. در یونان کوه‌ها از نظر تاریخی ارتباطات داخلی را محدود می‌کردند، اما دریا افق وسیع‌تری را باز می‌کرد. مساحت کل یونان از نظر اندازه با انگلیس برابری می‌کند. یونان بیش از 2000 جزیره دارد که برخی از شرقی‌ترین جزایر اژه در فاصله چند مایلی سواحل ترکیه قرار دارند. پایتخت این کشور آتن است که در نیمه دوم قرن بیستم به سرعت گسترش یافت. یونان در جنوب اروپا، هم مرز با دریای ایونی (دریای یونان) و دریای مدیترانه، بین آلبانی و ترکیه واقع شده و از شمال نیز با بلغارستان هم مرز و همسایه شده است. یونان یک کشور شبه جزیره‌ای بوده و دارای مجمع الجزایری با حدود 3000 جزیره است.

 

پایتخت یونان

آتن پایتخت و بزرگترین شهر یونان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید. تاریخچه‌ی آتن تقریبا ۳۴۰۰ سال است. شهر آتن به دلیل موقعیت ژئو استراتژیک و اهمیت آن در امور مالی، بازرگانی، رسانه‌ها، سرگرمی، هنر، تجارت بین‌الملل، فرهنگ، آموزش و گردشگری به عنوان یک شهر جهانی شناخته شده است. این شهر مرکز یکی از بزرگترین مراکز اقتصادی در جنوب شرقی اروپا است که دارای بخش مالی گسترده‌ای بوده و دارای بزرگترین بندر مسافربری در اروپا و سومین بندر بزرگ جهان است. 

 

شهر های کشور یونان

 

شهر تسالونیکی یکی از مهم‌ترین شهرهای کشور یونان است و به طورکلی از نظر مکان‌های ساحلی دارای زیبایی‌های خاصی است. این شهر دومین مرکز اقتصادی و فرهنگی و صنعتی در کشور یونان است. این شهر دارای فضای تاریخی بسیار عالی است.

 

شهر پاتراس از شهرهای مهم کشور یونان محسوب می‌شود و یک منطقه سرمایه‌گذاری بی‌نظیر محسوب می‌شود که صنعت مالی در این بخش رشد بالایی داشته است. تجارت این شهر بسیار موفق ظاهر شده است.

 

شهر پیرئوس یکی از شهرهای گران‌قیمت در کشور یونان محسوب می‌شود. مرکز حمل و نقل تجاری این کشور است و نمایش‌های بزرگی در این شهر برگزار می‌شود.

 

پارگا یکی از شهرهای قدیمی کشور یونان محسوب می‌شود که دارای خیابان‌های بزرگ و سنگ‌فرش شده است و سفر به این شهر در هر فصل مناسب است.

 

رودس دارای مناطق حفاظت شده و بسیار دیدنی و خاص است، این شهر ساختمان‌های قدیمی و زیبایی دارد. نقاط تاریخی این شهر بسیار عجیب است.

 

تاسوس یک شهر جزیره‌ای در کشور یونان محسوب می‌شود که در شمال دریای اژه قرار دارد و دارای چشمه‌هایی زیبا و بی‌نظیر است.

 

هراکلیون بزرگ‌ترین شهر در جزیره کریت محسوب می‌شود و دارای قصرهای زیبا و بی‌نظیری است، این شهر به طور کلی بر اساس طبقه‌بندی‌های مشخصی طراحی شده است.

 

المپیا یک پناهگاه در کشور یونان است که امروزه تبدیل به یک منطقه دیدنی و بی‌نظیر شده است که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

 

  • سرمایه گذاری در یونان از طریق تمکن مالی

 

یکی  از راه های دریافت اقامت یونان از طریق تمکن مالی در خاک این کشور است که نسبت به خرید ملک نیازمند سرمایه ای متفاوت است. برای دریافت اجازه اقامت یونان از طریق تمکن مالی، فرد اصلی باید ثابت کند که در یک سال، به ازای هر ماه حداقل 2000€ (یورو) درآمد داشته است و به ازای همسر خود 500€ (یورو) و به ازای هر فرزند زیر 18 سال دیگر نیز 500€ (یورو) ورودی سرمایه داشته است. این بدان معناست که یک خانواده سه نفره نیازمند یک سرمایه 36000€ (یورو) در کشور یونان است که البته این مبلغ جدا از سرمایه ای است که فرد باید ثابت کند در کشور مبدا نیز در یک بانک ذخیره کرده است یا املاکی که به عنوان سرمایه در اختیار دارد.

 

مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در یونان از طریق تمکن مالی عبارتند از:

 

  • نیازمندی به هزینه کمتر نسبت به خرید ملک در یونان
  • امکان راه اندازی تجارت و کارآفرینی
  • نداشتن شرط حضور در یونان
  • امکان پذیری تمدید اجازه اقامت
  • اخذ اقامت برای اعضای خانواده
  • امکان دریافت پاسپورت یونان پس از 8 سال

 

خرید ملک در یونان 

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند زیر مجموعه سرمایه‌گذاری باشد خرید ملک است. خرید ملک در این کشور باید حداقل به ارزش ۲۵۰ هزار یورو باشد. در این روش مالک، پدر و مادر و همسر و فرزند کمتر از ۲۱ سال پوشش داده می‌شود. در واقع این روش اجازه می‌دهد که پدر و مادر خود را نیز به اقامت دائم کشور یونان برسانید. این روش نیز نیاز به مدرک زبان انگلیسی ندارد و شما از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

 

 

ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در کشور یونان از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. در این روش شما می‌توانید به اندازه بودجه خود در کشور یونان ثبت شرکت نمایید و آنچه مهم است هدف شرکت است که باید با یک طرح تجاری آغاز شود. این روش برای افراد بالای ۲۱ ساعت در نظر گرفته شده است و با شرایط مالیاتی همراه است اما یک سری مزایای مالیاتی را صورت داده است. در این روش شما می‌توانید خود سهامدار کل باشید و یا با فردی شریک باشید. اجازه افتتاح حساب در کشور یونان دارید و می‌توانید برای خود یک برند اروپایی داشته باشید.

ویزای همراه برای شخصی که تصمیم به سرمایه گذاری در این کشور را دارد، صادر می گردد. ویزای همراه شامل خانواده وی (همسر و فرزندان کمتر از 18 سال) می گردد که فرزندان این امکان را خواهند داشت در این کشور به تحصیل بپردازند. البته در روش تمکن مالی کمی اوضاع متفاوت است. افراد می توانند برای خود همسر و فرزندان و حتی برای پدر و مادر خود و همسر اقامت این کشور بگیرند.

 

در پایان اگر به اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور یونان و سرمایه گذاری در کشور یونان نیازمند بودید میتوانید با مشاورین موسسه بین المللی راد در تماس باشید و مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید.