دوره ي Foundation در انگلستان (دوره ي پيش دانشگاهي براي عموم رشته ها در انگلستان)


تحصيل در انگلستان همواره خواست بسياري از دانشجويان و دانش آموزان نه تنها در ايران، بلکه بسياري از کشورهاي جهان بوده است. اما طبيعي ست که به دليل تفاوت در سيستم آموزشي کشور انگلستان با ساير کشور ها، دوره هايي با نام A level و Foundation در انگلستان براي دانشجويان بين المللي برگزار ميگردد تا آنها را براي ورود به دانشگاه ها در رشته هاي مختلف آماده کند، به همين دليل ميتوان اين دوره ها را تا حدي معادل با دوره ي پيش دانشگاهي که در ايران برگزار ميشود دانست. در اين نوشتار قصد داريم دوره Foundation انگلستان را به تفصيل توضيح دهيم.


دوره Foundation انگلستان چيست؟
دانشجويان بين المللي که دوره دبيرستان را به پايان رسانده اند و ميخواهيد در انگلستان به تحصيل در مقطع ليسانس بپردازند، ميبايست يک دوره Foundation در يکي از کالج هاي انگلستان بگذرانند. اين دوره يک دوره يک ساله براي دانشجويان بين المللي است که نياز به آمادگي در مهارت هاي زبان انگليسي و آشنايي با سيستم آموزشي انگلستان براي ورود به دوره کارشناسي انگلستان را دارند.
دوره ي Foundation مخصوص دانشجوياني ست که برنامه تحصيلي غير بريتانيايي را مطالعه کرده اند اما مايل به تحصيل در دانشگاه هاي انگلستان هستند. اين دوره به عنوان پلي ست بين اندوخته هاي شما در نقاط ديگر دنيا و سيستم آموزشي انگلستان و براي پر کردن شکاف هاي علمي طراحي شده است. سپري کردن اين دوره مهارت زبان انگليسي دانشجويان را بهبود مي بخشد و در زندگي روزمره و آشنايي با فرهنگ انگلستان به آنها کمک مي کند.


دوره ي Foundation انگلستان دانشجويان را براي ورود به دانشگاه در رشته هايي چون مديريت بازرگاني و مالي، حسابداري، حقوق، هنر، طراحي، رشته هاي مهندسي، علوم اجتمائي، داروسازي، علوم رسانه و علوم انساني آماده ميکند.
کالج هايي که دوره Foundation را ارائه ميدهند داراي روابطي با دانشگاه ها هستند که اين موضوع ورود دانشجويان به دانشگاه را در رشته ي مورد نظرشان تضمين ميکند، البته کسب نمرات مکفي توسط دانشجويان الزاميست. رتبه بندي دانشگاه ها نيز معمولا بر اساس امکانات آموزشي و کمک آموزشي و ورزشي و ... در نظر گرفته ميشود.


شرايط مورد نياز براي ورود به دوره Foundation انگلستان چيست؟
حداقل نمره آيلتس مورد نياز براي دانشجويان بين المللي که مايل به تحصيل در اين دوره هستند، نمره 4.5 است که البته اگر شما صلاحيت کافي در مهارت هاي انگليسي نداشته باشيد، ممکن است قبل از شروع دوره، يک دوره ي زبان انگليسي براي شما در نظر گرفته شود که البته روند آموزش زبان انگليسي در محيطي کاملا انگليسي زبان بسيار سريع تر و موثر تر خواهد بود.


و البته مدارک معمول شامل:
مدرک تحصيلي دبيرستان
ريز نمرات دبيرستان
معرفي نامه از دبيرستان
انگيزه نامه
پاسپورت


تحصيل در دوره Foundation انگلستان در کدام کالج ها امکانپذير است؟
ليستي از کالج اي مربوط:
    Bath Academy
    Bell Cambridge
    Bellerbys College
    University of Buckingham
    Brooke House College
    Cambridge Education Group
    Central College Nottingham
    Chelsea Independent College
    Coventry University
    David Game College
    De Montfort University
    Education First
    INTO
    Kaplan International Pathways
    King's College London
    Kings Education
    Lansdowne College
    London South Bank University
    London Metropolitan University
    Loughborough College
    ONCAMPUS
    Oxford Brookes University
    Queen Mary, University of London
    Sheffield Hallam University
    SOAS University of London
    University of St Andrews
    University College London
    University of Westminster
    University Foundation Programme

براي دريافت اطلاعات بيشتر در اين رابطه ميتوانيد با مشاورين ما در موسسه بين المللي راد تماس حاصل فرموده و از مشاوره رايگان بهره ببريد.